Bezárás

Olvasóink kedvenc cikkei

egészséges életmód

“A mi gyerekeink nem esznek semmi cukrosat!” Eszterék inkább hajléktalanoknak ajándékozzák, ha csokit kapnak valakitől

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
77 szavazat

Eszterék nagyon komolyan veszik a cukormentességet, ha a gyerekeikről van szó, akik még soha életükben nem ettek egyáltalán cukrot. Ők viszont szüleikként a legjobbat akarják a gyerekeinek és úgy gondolják, hogy a cukor az egyik legrosszabb dolog, amit adhatnak nekik.

Elolvasom
influencer gyerekek
Fotó: Getty Images
2019.11.05

Influenszerek a nagycsoportból: A magánélet szentsége? Öt dollárért eladom!

Andy Warhol negyedórákban mérte a jövőben mindenkit megillető hírnevet. A jelen közösségi médiája megtekintésekkel és követőkkel számol, és mindenre árcédulát ragaszt. Mindenki híres lehet, és ez a hírnév készpénzre váltható: a közösségi média gyereksztárjai – a kidfluenszerek – többet kereshetnek a YouTube-on és az Instagramon, mint a legnagyobb popsztárok.

Kidfluenszer. Vadonatúj kifejezés, még bejáratós, néhány hónapja tépték le róla a nejlont. Pedig a szóösszetétel tagjait külön-külön régóta használjuk: az angol kid szó gyereket jelent, az influenszer meg véleményformáló hírességet. Vonjuk össze a kettőt, és megkapjuk a kiskorú véleményformáló hírességet – hát, ez tényleg kevésbé buzzwordös és sokkal papírízűbb, mint a kidfluenszer, de legalább azonnal megértjük, miről van szó.

Hogy aztán ezek a híres gyerekek a teljesítményeik miatt lesznek híresek vagy a hírességük miatt lesznek véleményformálók, az a definíció szempontjából nem fontos; a gyakorlatban annyi köztük a különbség, hogy az előbbiek valamiről híresek, az utóbbiak meg csak úgy. De bármivel is válnak híressé, tény, hogy az új internetsztárok egyre fiatalabbak. Vannak, akiket tízmilliók követnek és ugyanilyen nagyságrendű fizetést tesznek zsebre (igen, dollárban), holott az életkoruk egy számjeggyel is leírható. És vannak, akiknek a hírességért csak meg kellett születniük – vagy éppen még azt sem, ahogy azt majd látni fogjuk.

A 10 éves Lorenzónak szerződése van olyan cégekkel, mint a Nike vagy a Hasbro.   

In utero szupersztár

A hétéves Ryan, a YouTube legnagyobb gyereksztárja 22 millió dolláros bevétellel zárta az évet; a platformon ez rekordnak számít. A kisfiú saját játékcsatornáján, a Ryan’s ToysReview-n új játékokat csomagol ki és mutat be. A kicsomagolós (unboxing) videók sikere nem meglepő, népszerű műfaj ez: a kindertojásokat bontogató videók több tíz, esetenként több száz milliós nézettséget produkálnak a YouTube-on. (Különösen az USA-ban, ahol tilos élelmiszert és játékot egybecsomagolni, így az eredeti kindertojás sem kapható náluk.)

De Ryan csatornája nem csak ebben a kategóriában sikeres. 18,5 millió feliratkozója van; több, mint a Lady Gaga kaliberű popsztároknak. Az USA-ban Ryan arcával díszített meglepetéstojásokat árulnak 60 dollárért és van külön játék repülője is, SkyFighter Ryan akciófigurával – utóbbiakból egész sorozat, összesen 12 darab készült.

Ryan a világ legsikeresebb kidfluenszere, de a második ligában is sokan játszanak. A 11 éves notthing-hami Tiana is játékokról készít videókat. 4,4 millió követője van, az egyes epizódokat százezrek nézik. De említhetnénk Tekkerz kidet, azaz Lorenzo Greert, aki hatéves volt, amikor az apjával, Nathannel focizós videókat kezdtek feltölteni a YouTube-ra. Greer tehetsége és csinos pofija három éven belül az Egyesült Királyság legismertebb kidfluenszerévé tette a fiút: 1,3 millió YouTube-követője van, aktív az Instagramon és a Twitteren, és szponzorációs szerződése van olyan cégekkel, mint a Nike, a Lego vagy a Hasbro.

Ryan, Tiana és Tekkerz kid esetében a népszerűség oka a hozzáadott érték, de van, hogy erre sincs szükség. A kék szemű Harlen White-ot, az Egyesült Királyság legnépszerűbb babáját például százezrek követik az Instagramon. A ma négyéves Samia pedig valaha a világ legfiatalabb kidfluenszere volt: megörökölte a hírnevet, mint egy nemesi címet.
A szülei, Adam és LaToya Ali maguk is influenszerek, így természetesnek tartották, hogy a gyerekük is a nyilvánosság előtt fogja élni az életét. LaToya a YouTube-on és az Instagramon folyamatosan dokumentálta a terhességét, sőt, Samia születését is: az erről készült videó még mindig elérhető a YouTube-on.

Az biztos, hogy a kidfluenszerjelenség új kontextusba helyezi a gyereksztár szót. Az is biztos, hogy ebben nagyon sok pénz lehet – sokan viszont már az aprópénzt is tárgyalási alapnak tekintik. Azt már csak találgathatjuk, hogy a gyerekekre ez milyen hatást gyakorol a képernyő innenső és túlsó oldalán.

Szerző: Hegyeshalmi Richárd

Cikkünk folytatását aktuális számunkban olvashatjátok!

Tetszett a cikk? Értékeld csillagokkal!

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
4 szavazat
TETSZETT EZ A CIKK? OLVASNÁL MÉG ILYENEKET?
 AKKOR REGISZTRÁLJ, HOGY
 MEGKAPD LEGJOBB CIKKEINKET TARTALMAZÓ HÍRLEVELÜNKET! ÉS NE FELEJTS EL LIKE-OLNI MINKET A FACEBOOK-ON
 ÉS KÖVETNI MINKET AZ INSTAGRAMON SEM! JA, ÉS HA ELŐFIZETNÉL MAGAZINJAINKRA, ITT MEGTEHETED!

Regisztráció

Ha most regisztrálsz, nem csak ingyen olvashatod az összes prémium családi tartalmunkat, de megajándékozunk a Gyereklélek hiszti hangosmagazinjával is!
A regisztráció ráadásul ingyen van és maximum 20 másodperc!
Ha már tag vagy, nem kell mást tenned, mint bejelentkezni.

Adatvédelmi tájékoztató megnyitása

Már tag vagy nálunk?

Olvasóink top 3 kedvenc cikke

egészséges életmód

“A mi gyerekeink nem esznek semmi cukrosat!” Eszterék inkább hajléktalanoknak ajándékozzák, ha csokit kapnak valakitől

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
77 szavazat
Top
1
újrakezdés

Na, erre még én se számítottam: Váratlanul újra beleszerettem a volt férjembe – Igaz történet!

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
74 szavazat
Top
2
sztáranya

Julia Roberts őszintén a gyereknevelésről – érdemes őt meghallgatni!

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
47 szavazat
Top
3

Ajánlott cikkek