Az overdrive sebességváltó, bár nem feltétlenül a legújabb technológia, kulcsfontosságú szerepet játszik a modern autózásban a kényelem, az üzemanyag-hatékonyság és a motor élettartamának növelése szempontjából. Eredetileg a klasszikus, hátsókerék-meghajtású autókban jelent meg, célja az volt, hogy csökkentse a motor fordulatszámát autópálya tempónál, ezáltal minimalizálva a zajt és a kopást.
A kezdeti mechanikus megoldásoktól a modern, elektronikus vezérlésű rendszerekig az overdrive sokat fejlődött. Ma már szinte minden automata és sok manuális sebességváltó része, gyakran a legfelső fokozatként funkcionál. A lényege, hogy a kimeneti tengely gyorsabban forog, mint a bemeneti, ami azt jelenti, hogy a motor kevesebbet dolgozik ugyanazon a sebességen.
A modern autókban az overdrive nem csupán egy extra fokozat, hanem egy elengedhetetlen eszköz a károsanyag-kibocsátás csökkentésére és az üzemanyag-takarékosság maximalizálására.
Ez a technológia lehetővé teszi a gyártók számára, hogy a motorokat kisebb méretűre és hatékonyabbra tervezzék, anélkül, hogy a magas sebességnél fellépő teljesítményvesztéstől kellene tartaniuk. Az overdrive tehát nem csak a vezető kényelmét szolgálja, hanem a környezettudatos autózás egyik alappillére is.
Az overdrive sebességváltó története és fejlődése
Az overdrive sebességváltó története messzire nyúlik vissza, egészen a 20. század elejéig. Az első kísérletek az 1900-as évek elején történtek, amikor a mérnökök a motorok hatékonyságának növelésére és a kopás csökkentésére törekedtek nagy sebességnél. A korai overdrive rendszerek mechanikusak voltak, és gyakran külső egységként kerültek beépítésre a meglévő sebességváltókhoz.
A Warner Gear Corporation kulcsszerepet játszott az overdrive technológia fejlesztésében. Ők hozták létre az egyik legelterjedtebb korai overdrive rendszert, amelyet számos amerikai autógyártó használt a 30-as és 40-es években. Ezek a rendszerek általában egy bolygóműves áttételt használtak, amelyet elektromosan vagy hidraulikusan lehetett aktiválni.
Az overdrive eredeti célja az volt, hogy csökkentse a motor fordulatszámát adott sebességnél, ezáltal javítva az üzemanyag-fogyasztást és csökkentve a motor kopását.
A technológia fejlődésével az overdrive rendszerek egyre kifinomultabbá váltak. Az elektronikus vezérlés elterjedésével az overdrive sebességváltók integráns részévé váltak az automata sebességváltóknak, lehetővé téve a simább váltást és a pontosabb vezérlést. A mai modern autókban az overdrive funkció gyakran a sebességváltó vezérlőegységébe van beépítve, amely folyamatosan figyeli a motor terhelését, a sebességet és más paramétereket, hogy optimalizálja a váltást.
Bár a korai rendszerek mechanikusak voltak, a mai overdrive sebességváltók szinte kizárólag elektronikusan vezéreltek, ami nagyobb pontosságot és rugalmasságot tesz lehetővé. A jövőben várható, hogy az overdrive funkció még inkább integrálódik az elektromos és hibrid járművek hajtásláncába, tovább javítva azok hatékonyságát és teljesítményét.
Az overdrive alapelve: Hogyan működik a fordulatszám csökkentése?
Az overdrive sebességváltó lényege a motor fordulatszámának csökkentése a hajtott kerekek fordulatszámához képest. Ezáltal a motor kevesebbet forog ugyanazon a sebességen, mint egy hagyományos sebességváltóval. Képzeljük el, hogy a negyedik sebességfokozat az 1:1 áttétel, azaz a motor és a kerekek azonos sebességgel forognak. Az overdrive bekapcsolásakor az áttétel 1:kevesebb mint 1 lesz, például 0.8:1. Ez azt jelenti, hogy a kerekek egy fordulatához a motor csak 0.8 fordulatot tesz meg.
Ez a fordulatszám-csökkentés több módon érhető el. A korai overdrive rendszerek mechanikus kuplungokat és bolygóműveket használtak. A modern rendszerek gyakran elektronikus vezérlésűek és hidraulikus működtetésűek, ami precízebb és finomabb működést tesz lehetővé. Függetlenül a megvalósítás módjától, a cél ugyanaz marad: a motor terhelésének csökkentése autópálya sebességnél.
Az overdrive alapelve tehát az, hogy a motor fordulatszámát alacsonyabban tartja a jármű sebességéhez viszonyítva, ezáltal csökkentve az üzemanyag-fogyasztást és a motor kopását.
Fontos megjegyezni, hogy az overdrive nem minden helyzetben ideális. Például hegynek felfelé haladva, vagy amikor gyorsítani szeretnénk, érdemes kikapcsolni, hogy a motor teljes ereje rendelkezésre álljon. A legtöbb modern autó automatikusan kikapcsolja az overdrive-ot, amikor a vezető padlógázt ad, vagy a sebességváltó karral visszakapcsol.
Az overdrive használata jelentősen hozzájárulhat a kényelmesebb vezetéshez, különösen hosszabb távokon. A motor csendesebben jár, a vibráció csökken, és az üzemanyag-fogyasztás is kedvezőbb lesz. Ezáltal az utazás kevésbé fárasztóvá válik.
Az overdrive mechanikus felépítése és alkatrészei

Az overdrive mechanikus felépítése változatos lehet, de a legtöbb rendszer valamilyen formában bolygóműves áttételt alkalmaz. Ez a bolygóműves szerkezet áll egy központi napkerékből, bolygókerekekből, egy kosárból (ami a bolygókerekeket tartja) és egy külső gyűrűkerékből. Az overdrive rendszer működése attól függ, hogy melyik eleme van rögzítve, melyik forog szabadon, és melyik hajtja a kimeneti tengelyt.
A bolygóműves szerkezet mellett fontos alkatrész a többtárcsás tengelykapcsoló, amely lehetővé teszi az overdrive be- és kikapcsolását. Ez a tengelykapcsoló hidraulikus vagy elektromos úton működtethető. Emellett szükség van egy vezérlőegységre (lehet mechanikus, hidraulikus vagy elektronikus), amely érzékeli a jármű sebességét és terhelését, és ennek megfelelően aktiválja vagy deaktiválja az overdrive-ot.
A bolygóműves áttétel konfigurációja határozza meg, hogy az overdrive növeli-e a sebességet (csökkenti a fordulatszámot) vagy csökkenti (növeli a fordulatszámot).
Végül, a rendszer része még a hidraulikus szivattyú (ha hidraulikus működtetésű a tengelykapcsoló) és a megfelelő olajvezetékek, amelyek biztosítják a megfelelő kenést és a hidraulikus erőátvitelt. A modern rendszerekben gyakran találkozunk elektronikus szenzorokkal is, amelyek a vezérlőegység számára szolgáltatnak adatokat a motor terheléséről és a sebességváltó állapotáról.
Az overdrive elektronikus vezérlése és szenzorai
Az overdrive elektronikus vezérlése kulcsfontosságú a rendszer hatékony működéséhez. A modern overdrive rendszerek már nem pusztán mechanikus kapcsolókon alapulnak, hanem komplex elektronikus vezérlőegységek (ECU) irányítják őket. Ezek az ECU-k számos szenzorból gyűjtenek adatokat a jármű állapotáról, hogy optimálisan kapcsolják be vagy ki az overdrive-ot.
A legfontosabb szenzorok közé tartozik a sebességérzékelő, mely a jármű sebességét méri. Ezen kívül a fojtószelep helyzetérzékelő (TPS) is fontos, amely a gázpedál helyzetét figyeli, és így információt szolgáltat a motor terheléséről. A motorhőmérséklet-érzékelő is lényeges, hiszen hideg motor esetén az overdrive nem mindig kapcsol be, hogy a motor hamarabb elérje az üzemi hőmérsékletet.
Az ECU a szenzoroktól kapott adatok alapján egy komplex algoritmust futtat, mely figyelembe veszi a sebességet, a terhelést, a motor hőmérsékletét és más paramétereket. Ennek eredményeképpen az ECU eldönti, hogy az adott pillanatban optimális-e az overdrive bekapcsolása. Az elektronikus vezérlés lehetővé teszi a finomhangolást és az egyéni vezetési stílushoz való alkalmazkodást.
Az elektronikus vezérlés és a szenzorok együttesen biztosítják, hogy az overdrive csak akkor kapcsoljon be, amikor az valóban előnyös a fogyasztás és a vezetési komfort szempontjából.
A hibák diagnosztizálása is egyszerűbbé vált az elektronikus vezérlésnek köszönhetően. A legtöbb modern jármű rendelkezik diagnosztikai csatlakozóval (OBD), mely lehetővé teszi a hibakódok kiolvasását, és ezáltal a probléma gyorsabb feltárását.
Az overdrive előnyei: Üzemanyag-hatékonyság és károsanyag-kibocsátás csökkentése
Az overdrive sebességváltó egyik legjelentősebb előnye a javuló üzemanyag-hatékonyság. Hagyományos sebességváltók esetében a motor magas fordulatszámon pörög autópályán, ami jelentős üzemanyag-fogyasztást eredményez. Az overdrive ezt a problémát orvosolja azzal, hogy a motor fordulatszámát csökkenti egy adott sebességnél.
Ez a fordulatszám-csökkentés közvetlenül befolyásolja az üzemanyag-fogyasztást. Mivel a motor kevesebbet forog ugyanazon sebesség eléréséhez, kevesebb üzemanyagot éget el. Képzeljük el, hogy egy hosszú úton folyamatosan magas fordulatszámon kell tartanunk a motort. Az overdrive használatával a motor „lazább” tempóban dolgozik, ami jelentős megtakarítást eredményez a benzinkúton.
Azonban az előnyök nem csak az üzemanyag-megtakarításban merülnek ki. A csökkentett motorfordulatszám kevesebb károsanyag-kibocsátást is jelent. A motor kevesebb üzemanyagot éget el, így kevesebb káros anyag kerül a levegőbe. Ez különösen fontos a környezetvédelmi szempontok figyelembevételekor.
A legfontosabb tehát, hogy az overdrive használatával nem csak pénzt takarítunk meg az üzemanyagon, hanem a környezetünket is óvjuk a károsanyag-kibocsátás csökkentésével.
Fontos megjegyezni, hogy az overdrive nem minden vezetési helyzetben ideális. Például hegyvidéki terepen vagy előzéskor érdemes kikapcsolni, mivel ilyenkor nagyobb teljesítményre van szükség. Mindazonáltal, autópályán vagy hosszú, egyenes útszakaszokon az overdrive használata egyértelműen előnyös az üzemanyag-hatékonyság és a károsanyag-kibocsátás szempontjából.
Összefoglalva, az overdrive sebességváltó egy okos megoldás a kényelmesebb és gazdaságosabb vezetéshez, ami nem csak a pénztárcánkat, de a környezetünket is kíméli.
Az overdrive előnyei: Motor kopásának mérséklése és élettartam növelése
Az overdrive sebességváltó egyik legfontosabb előnye, hogy jelentősen csökkenti a motor kopását és növeli annak élettartamát. Magas sebességnél, overdrive használata esetén a motor alacsonyabb fordulatszámon üzemel, mint overdrive nélkül. Ez kevesebb mechanikai igénybevételt jelent a motor alkatrészeinek, mint például a dugattyúknak, csapágyaknak és szelepeknek.
Az alacsonyabb fordulatszám kevesebb hőt termel, ami szintén kedvezően befolyásolja a motor állapotát. A magas hőmérséklet ugyanis gyorsíthatja az olaj lebomlását és a motor alkatrészeinek kopását.
Azáltal, hogy az overdrive használatával csökkentjük a motor fordulatszámát autópályán vagy más nagy sebességű szakaszokon, lényegesen meghosszabbíthatjuk a motor élettartamát és csökkenthetjük a javítási költségeket.
Ezenkívül, az alacsonyabb fordulatszám csökkenti a vibrációt és a zajszintet a járműben, ami hozzájárul a kényelmesebb utazáshoz. Tehát az overdrive nem csak a pénztárcánknak, hanem a komfortérzetünknek is kedvez.
Az overdrive előnyei: Kényelmesebb és csendesebb utazás

Az overdrive sebességváltó egyik legnagyobb előnye a jelentősen kényelmesebb és csendesebb utazás. Magasabb sebességnél, amikor az overdrive bekapcsol, a motor alacsonyabb fordulatszámon üzemel.
Ez nem csak a zajszintet csökkenti az utastérben, hanem a vibrációt is mérsékli, ami hosszú távon kevésbé fárasztóvá teszi a vezetést. Képzeljük el, hogy autópályán haladunk, és a motor nem üvölt, hanem csak halkan duruzsol – ez az overdrive varázsa!
Az alacsonyabb fordulatszám közvetlen következménye a kisebb motorterhelés, ami hozzájárul a motor élettartamának növekedéséhez.
Ezen felül, a csendesebb utastér lehetővé teszi a könnyebb beszélgetést az utasokkal, vagy akár a zenehallgatás élvezetét, anélkül, hogy a motorzaj elnyomná azt.
Összefoglalva, az overdrive nem csupán egy technikai megoldás, hanem egy hozzájárulás a vezetési élmény javításához.
Az overdrive hátrányai: Bonyolultabb szerkezet és karbantartási igények
Az overdrive rendszerek, bár a fogyasztás csökkentésében és a kényelmesebb utazásban jeleskednek, nem mentesek a hátrányoktól. Az egyik legfontosabb ezek közül a bonyolultabb szerkezet. Ez azt jelenti, hogy az overdrive sebességváltó több alkatrészből áll, mint egy hagyományos váltó, ami növeli a meghibásodás esélyét.
Ennek következményeként a karbantartási igények is megnövekednek. A komplexitás miatt a javítások költségesebbek és időigényesebbek lehetnek. Speciális szerszámokra és szakértelemre van szükség a hiba diagnosztizálásához és elhárításához.
A bonyolultabb szerkezet és a megnövekedett karbantartási igények miatt az overdrive váltók javítása általában drágább és időigényesebb, mint a hagyományos sebességváltóké.
Rendszeres olajcsere és a kopó alkatrészek időbeni cseréje elengedhetetlen a hosszú élettartam biztosításához. Elhanyagolás esetén komoly károk keletkezhetnek, ami a teljes váltó cseréjét is szükségessé teheti.
Az overdrive meghibásodásának jelei és lehetséges okai
Az overdrive meghibásodása különböző jelekkel jelentkezhet, melyek figyelmen kívül hagyása komolyabb problémákhoz vezethet. Az egyik leggyakoribb jel a nehezen kapcsolható vagy egyáltalán nem kapcsolható overdrive. Ez azt jelenti, hogy a sebességváltó nem hajlandó az overdrive fokozatba kapcsolni, még akkor sem, ha a megfelelő sebesség és körülmények adottak.
Egy másik jel a csúszás az overdrive fokozatban. Ebben az esetben az overdrive kapcsol, de a motor fordulatszáma hirtelen megnő, miközben a jármű sebessége nem növekszik arányosan. Ez a kuplungkopásra vagy az overdrive egység belső kopására utalhat.
A zajok is fontos indikátorok lehetnek. Szokatlan zúgás, csikorgás vagy kattogás az overdrive használata közben mechanikai problémákra utalhat. A vibrációk is jelezhetnek problémát, különösen, ha csak az overdrive fokozatban jelentkeznek.
A lehetséges okok sokfélék lehetnek. Az olajszint alacsony vagy a kenőanyag elöregedése gyakori probléma. A nem megfelelő olaj szintén okozhat gondokat. A szelepek meghibásodása, az elektromos problémák (pl. érzékelők hibája, vezetékek szakadása) és a belső kopás is a lehetséges okok között szerepelnek.
A legfontosabb, hogy a gyanús jeleket ne hanyagoljuk el, hanem minél előbb forduljunk szakemberhez, hogy megelőzzük a nagyobb károkat és költséges javításokat.
Érdemes megvizsgálni az elektromos csatlakozókat és a vezetékezést is, hiszen egy egyszerű kontakt hiba is okozhat működési problémákat. A szolenoidok (mágnesszelepek) hibája is gyakori, ezek felelősek az overdrive be- és kikapcsolásáért.
Az overdrive javítása: Mikor forduljunk szakemberhez?
Az overdrive sebességváltó javítása nem mindig egyszerű feladat. Ha furcsa zajokat hall, például zúgást vagy nyikorgást az overdrive bekapcsolásakor, az komoly problémára utalhat. Érezhető teljesítménycsökkenés, vagy ha az overdrive nem kapcsol be egyáltalán, szintén szakember beavatkozását igényli.
A hiba elhanyagolása súlyosabb károkhoz vezethet a sebességváltóban. A helytelen diagnózis és javítás további problémákat okozhat.
Ha bizonytalan a probléma okában, vagy nem rendelkezik a szükséges szakértelemmel és eszközökkel, forduljon mindenképpen egy képzett autószerelőhöz!
Ők pontosan fel tudják mérni a helyzetet és elvégezni a szükséges javításokat, így biztosítva az overdrive sebességváltó hosszú élettartamát.
Az overdrive használata: Tippek a hatékony és biztonságos vezetéshez

Az overdrive használatakor a legfontosabb, hogy figyeljünk a motor terhelésére. Ne használjuk overdrive-ot emelkedőkön, vagy amikor a jármű nehéz terhet vontat. Ilyenkor a motor túlságosan lelassulhat, ami káros lehet, és rontja az üzemanyag-hatékonyságot is.
Érdemes az overdrive-ot autópályán, egyenletes sebességnél használni, ahol a motor alacsonyabb fordulatszámon működhet. Ez nem csak csendesebb utazást eredményez, hanem üzemanyagot is spórolhatunk.
Fontos megjegyezni, hogy az overdrive nem minden helyzetben a legjobb választás. Ha hirtelen gyorsításra van szükség, például előzéskor, érdemes kikapcsolni, hogy a motor teljes ereje rendelkezésre álljon. A legtöbb modern autóban az overdrive automatikusan kikapcsol, ha a gázpedált hirtelen mélyen lenyomjuk (kickdown funkció).
Az overdrive tehát nem csak egy sebességfokozat, hanem egy eszköz a hatékonyabb és kényelmesebb vezetéshez, ha a körülmények megfelelőek.
Manuális váltós autók esetében az overdrive kapcsolóját figyeljük, és szükség esetén manuálisan kapcsoljuk ki. Automata váltós autóknál pedig figyeljük a váltó viselkedését és a motor hangját, hogy eldöntsük, az overdrive a legmegfelelőbb-e az adott szituációban.
Végül, ne feledkezzünk meg a rendszeres karbantartásról! A váltóolaj rendszeres cseréje elengedhetetlen a sebességváltó, és így az overdrive hosszú élettartamához.
Az overdrive és a különböző sebességváltó típusok: Manuális, automata, CVT
Az overdrive funkció lényegében egy olyan kiegészítő áttétel, amely a motor fordulatszámát csökkenti a kerekek fordulatszámához képest. Ezáltal gazdaságosabbá teszi az üzemanyag-fogyasztást és csökkenti a motor zajszintjét autópályán vagy országúton történő haladáskor. Az overdrive alkalmazása eltérő lehet a különböző sebességváltó típusok esetén.
Manuális sebességváltóknál az overdrive általában egy külön fokozatként jelenik meg, amelyet a vezető kapcsol be. Régebbi modelleknél ez akár egy külön kapcsolóval is történhetett. A modern manuális váltókban az overdrive általában a legmagasabb fokozat, például az 5. vagy 6. sebességfokozat.
Automata sebességváltóknál az overdrive általában automatikusan bekapcsol, amikor a jármű eléri a megfelelő sebességet és terhelést. A vezető néha rendelkezhet egy gombbal vagy kapcsolóval, amellyel kikapcsolhatja az overdrive-ot, például emelkedőn történő haladáskor, amikor nagyobb teljesítményre van szükség. Az automata váltók elektronikája figyeli a különböző paramétereket (pl. sebesség, motorterhelés, gázpedál állás) és optimalizálja az overdrive használatát.
A CVT (fokozatmentes) sebességváltók esetében az overdrive fogalma némileg másképp értelmezhető. Mivel a CVT folyamatosan változtatja az áttételt, nincs konkrét „overdrive fokozat”. Ehelyett a CVT úgy állítja be az áttételt, hogy a motor a lehető legalacsonyabb fordulatszámon működjön a kívánt sebességhez, ami hasonló hatást ér el, mint egy hagyományos overdrive.
A lényeges különbség, hogy míg a manuális és automata váltóknál az overdrive egy konkrét áttétel, a CVT-knél ez egy folyamatosan optimalizált állapot, amely a hatékonyabb üzemanyag-felhasználást szolgálja.
Fontos megjegyezni, hogy minden sebességváltó típusnál az overdrive célja azonos: a motor hatékonyabb működtetése nagyobb sebességnél, csökkentve a fogyasztást és a zajt.
Az overdrive bekapcsolása és kikapcsolása: Automatikus és manuális rendszerek
Az overdrive bekapcsolása és kikapcsolása történhet automatikusan, a jármű elektronikája által vezérelve, vagy manuálisan, a vezető beavatkozásával. Az automatikus rendszerek sebesség, motorterhelés és egyéb paraméterek alapján döntenek az overdrive aktiválásáról. Ez általában a fogyasztás optimalizálását szolgálja autópályán vagy országúton.
A manuális rendszerek egy kapcsolóval (általában a sebességváltón vagy a műszerfalon található) teszik lehetővé az overdrive ki- és bekapcsolását. Ez nagyobb kontrollt biztosít a vezető számára, például előzéskor vagy emelkedőn.
A manuális rendszerek előnye, hogy a vezető dönti el, mikor van szükség az overdrive használatára, míg az automatikus rendszerek a jármű beállításai alapján optimalizálnak.
Fontos megjegyezni, hogy az overdrive nem használható minden helyzetben. Például, nehéz terhelés vagy vontatás esetén, valamint meredek emelkedőkön érdemes kikapcsolni, hogy a motor ne terhelődjön túl.
Az overdrive a különböző járműkategóriákban: Személyautók, teherautók, SUV-k
Az overdrive funkció alkalmazása jelentősen eltérhet a különböző járműkategóriákban. Személyautók esetében az overdrive tipikusan az 5. vagy 6. sebességfokozatban aktiválódik, fő célja a fogyasztás csökkentése autópályán, alacsony motorfordulatszámon. A teherautóknál és SUV-knál, különösen a nehezebb terhek vontatására tervezett modelleknél, az overdrive gyakran robusztusabb felépítésű, és a sebességváltó utolsó két fokozatában is megtalálható.
Ezeknél a járműveknél az overdrive nem csak a fogyasztás optimalizálására szolgál, hanem a motor élettartamának meghosszabbítására is, mivel alacsonyabb fordulatszámon kevésbé terheli a motort hosszú távú használat során. SUV-knál, amelyek gyakran városi és terep használatra is készülnek, az overdrive beállításait a vezetési módhoz lehet igazítani, például off-road módban kikapcsolható a nagyobb nyomaték érdekében.
A lényeg, hogy míg a személyautóknál az overdrive leginkább a gazdaságosságot szolgálja, a teherautók és SUV-k esetében a tartósság és a terhelhetőség is fontos szempont.
Fontos megjegyezni, hogy a helyes használat kulcsfontosságú. Túlságosan nagy terhelés mellett, alacsony sebességnél az overdrive használata károsíthatja a sebességváltót. Mindig vegye figyelembe a jármű kézikönyvében található ajánlásokat!
Az overdrive teljesítményének optimalizálása: Tuning és beállítási lehetőségek

Az overdrive teljesítményének finomhangolása több lehetőséget kínál a vezetési élmény javítására. Habár az overdrive elsődleges célja az üzemanyag-takarékosság és a motor kopásának csökkentése, a teljesítmény optimalizálása is lehetséges.
Egyik lehetőség a váltóáttételek módosítása. A rövidebb végáttétel javíthatja a gyorsulást, de az overdrive hatékonyságát csökkentheti. A hosszabb végáttétel pedig tovább javíthatja az üzemanyag-fogyasztást, de a gyorsulás rovására mehet. A megfelelő áttétel kiválasztása a vezetési stílustól és a használati körülményektől függ.
A vezérlőelektronika beállítása is kulcsfontosságú. A modern overdrive rendszerek gyakran ECU-val (Engine Control Unit) vannak összekötve. A szoftveres tuning lehetővé teszi, hogy az overdrive bekapcsolási pontját a motor aktuális terheléséhez és sebességéhez igazítsuk. Ezáltal elkerülhető, hogy az overdrive túl korán kapcsoljon be, ami a motor felesleges terheléséhez vezethet.
A legfontosabb a megfelelő egyensúly megtalálása az üzemanyag-takarékosság, a teljesítmény és a motor védelme között.
Fontos megjegyezni, hogy az overdrive rendszerbe való bármilyen beavatkozás előtt érdemes szakember véleményét kikérni, mivel a nem megfelelő beállítások károsíthatják a sebességváltót.