eBay útmutató: Vásárlás és eladás lépésről lépésre a sikerhez

Szeretnél pénzt keresni vagy jó vételeket találni az eBay-en? Ez az útmutató lépésről lépésre megmutatja, hogyan vásárolj biztonságosan és adj el sikeresen a platformon. Fedezd fel a regisztrációtól a licitálásig, a termékfotózástól a szállításig mindent, amire szükséged van ahhoz, hogy profi eBay-ező legyél!

Famiily.hu
44 Min Read

Az eBay egy globális online piactér, ahol a világ minden tájáról vásárolhatsz és adhatsz el termékeket. Miért érdemes éppen itt belevágni? A válasz egyszerű: széles választék és versenyképes árak.

Tartalom

Vásárlóként szinte mindent megtalálsz, amire szükséged lehet, az új elektronikai eszközöktől a ritka gyűjtői darabokig. Az aukciós rendszer lehetővé teszi, hogy licitálj a termékekre, így akár jelentős kedvezménnyel juthatsz hozzájuk. Ráadásul a rengeteg eladó miatt az árak általában alacsonyabbak, mint a hagyományos boltokban.

Eladóként az eBay remek lehetőség a felesleges dolgaid pénzzé tételére, vagy akár egy teljes értékű vállalkozás elindítására. Alacsony belépési küszöb jellemzi, ami azt jelenti, hogy viszonylag egyszerűen és gyorsan elindíthatod a saját „boltodat”.

Az eBay egyik legnagyobb előnye, hogy a termékeidet a világ bármely pontján elérhetővé teheted, ezzel jelentősen megnövelve a potenciális vásárlók körét.

Nem kell bonyolult webshopot üzemeltetned, az eBay mindent biztosít a termékek feltöltéséhez, a fizetések kezeléséhez és a vevőkkel való kommunikációhoz. Ráadásul, ha jól csinálod, a vevői visszajelzések (feedback) segítenek a hírneved építésében, ami hosszú távon növelheti az eladásaidat.

Legyen szó akár vásárlásról, akár eladásról, az eBay egy izgalmas és dinamikus platform, ahol rengeteg lehetőség rejlik. Kövesd útmutatónkat, és fedezd fel a sikeres eBayezés titkait!

Az eBay története és fejlődése

Az eBay története 1995-ben kezdődött, amikor Pierre Omidyar, egy szoftvermérnök, megalkotta az AuctionWeb nevű oldalt. Eredetileg csak egy hobbi projekt volt, de hamarosan hatalmas népszerűségre tett szert, köszönhetően annak, hogy az emberek egyszerűen és hatékonyan tudtak egymással kereskedni.

Az oldal gyors növekedése miatt Omidyar 1996-ban feladta a munkáját, és teljes munkaidőben kezdett foglalkozni az AuctionWeb-bel. 1997-ben a céget átnevezték eBay-re, és egyre több funkcióval bővítették, hogy még felhasználóbarátabbá tegyék. A felhasználók egyre szélesebb körű termékeket kezdtek árulni és vásárolni, a bélyegektől kezdve az autókig.

Az eBay sikere abban rejlett, hogy egy olyan online piacteret hozott létre, ahol bárki eladhatott és vásárolhatott, közvetlenül kapcsolatba lépve a többi felhasználóval. Ez forradalmasította a kereskedelmet.

Az évek során az eBay folyamatosan fejlődött, új szolgáltatásokat vezetett be, mint például a PayPal (melyet később leválasztottak), és globálisan terjeszkedett. Ma már a világ egyik legnagyobb online piactere, ahol naponta több millió tranzakció zajlik.

Regisztráció és fiók létrehozása az eBay-en

Az eBay-en való vásárláshoz és eladáshoz először regisztrálnod kell. Ez egy egyszerű folyamat, de fontos, hogy pontosan kövesd a lépéseket.

Elsőként látogass el az eBay weboldalára és kattints a „Regisztráció” gombra. Ezt általában a jobb felső sarokban találod. Választhatsz, hogy személyes fiókot vagy üzleti fiókot szeretnél létrehozni. Ha csak vásárolni szeretnél, a személyes fiók a megfelelő választás. Ha eladni is tervezel, gondold át, hogy üzleti célból teszed-e, mert az üzleti fiók más követelményekkel járhat.

A regisztrációs űrlapon meg kell adnod a nevedet, e-mail címedet és egy biztonságos jelszót. Győződj meg róla, hogy a jelszó erős és könnyen megjegyezhető számodra.

Fontos, hogy valós e-mail címet adj meg, mert erre fogják küldeni a fiókod aktiválásához szükséges linket.

Az e-mailben kapott linkre kattintva aktiválhatod a fiókodat. Ezt követően meg kell adnod a címedet és a telefonszámodat. Ezek az adatok a vásárlások és eladások során lesznek használva.

A fiókod beállítása után hozzáadhatsz fizetési módokat (például bankkártyát vagy PayPal fiókot). Ez elengedhetetlen a vásárláshoz és az eladási jutalékok fizetéséhez. Az eBay biztonságosan tárolja a fizetési adataidat.

Gratulálok, sikeresen létrehoztad az eBay fiókodat! Most már böngészhetsz a termékek között és elkezdheted a vásárlást vagy az eladást.

A felhasználói profil beállítása és testreszabása

A profil testreszabása növeli a vásárlói élményt és bizalmat.
Az eBay felhasználói profil testreszabása segít kiemelkedni a versenytársak közül és növeli az eladási esélyeket.

Az eBay-en a siker egyik kulcsa a gondosan beállított és testreszabott felhasználói profil. Ez az, amit a potenciális vásárlók és eladók látnak Önről, ezért fontos, hogy jó benyomást keltsen.

Kezdje a felhasználónevének kiválasztásával. Legyen könnyen megjegyezhető és professzionális, elkerülve a sértő vagy félreérthető neveket. A profilkép is sokat elárul Önről; válasszon egy tiszta, jó minőségű képet, ami Önt vagy a vállalkozását képviseli.

A profiloldalán a „Rólam” részben röviden mutassa be magát, a vásárlási vagy eladási céljait, és emelje ki, miért érdemes Önnel üzletet kötni. Ez a bizalom kiépítésének egyik legfontosabb eszköze!

Fontos, hogy frissítse a szállítási és fizetési beállításait is. Minél pontosabb és részletesebb, annál kevesebb kérdés merül fel a tranzakció során. Ne feledkezzen meg a visszajelzések figyeléséről és kezeléséről sem. A pozitív visszajelzések növelik a hitelességét, míg a negatív visszajelzésekre adott professzionális válaszok azt mutatják, hogy törődik az ügyfeleivel.

Végül, de nem utolsósorban, rendszeresen ellenőrizze és frissítse a profilját, hogy az mindig naprakész és releváns legyen.

Biztonságos vásárlás az eBay-en: Tippek és trükkök

Az eBay-en történő vásárlás izgalmas lehetőség, de fontos a biztonságra is odafigyelni. Először is, mindig ellenőrizd az eladó értékeléseit! Nézd meg a visszajelzéseket, különösen a negatívakat, hogy képet kapj a megbízhatóságáról. Figyelj a visszajelzések mennyiségére is; minél több, annál jobb.

Alaposan olvasd el a termékleírást. Győződj meg róla, hogy minden információ egyértelmű és pontos. Ha valami nem világos, ne habozz feltenni kérdéseket az eladónak! Kérdezz rá a termék állapotára, garanciára, szállítási költségekre, és minden más fontos részletre.

A fizetésnél mindig használd az eBay által kínált biztonságos fizetési módokat, például a PayPal-t. Soha ne fizess készpénzzel vagy utalással közvetlenül az eladónak, mert ez növeli a csalás kockázatát.

A legfontosabb szabály: ha valami túl szép ahhoz, hogy igaz legyen, akkor valószínűleg nem is az! Légy óvatos a gyanúsan alacsony árakkal, és ne dőlj be a gyors meggazdagodást ígérő ajánlatoknak.

Szállításkor kövesd nyomon a csomagot, és győződj meg róla, hogy megérkezik. Ha a termék nem felel meg a leírásnak, vagy sérült, azonnal vedd fel a kapcsolatot az eladóval, és nyiss vitát az eBay-en keresztül. Az eBay vevővédelmi programja segíthet megoldani a problémát.

Vásárlás után ne felejts el értékelést írni az eladónak! Ezzel segíthetsz más vásárlóknak is tájékozódni, és hozzájárulhatsz az eBay közösség megbízhatóságához.

Az eBay kereső használata: Hatékony szűrési technikák

Az eBay keresőjének hatékony használata kulcsfontosságú a sikeres vásárláshoz. Ne elégedj meg az alapvető kereséssel! Finomítsd a találatokat a bal oldali sávban található szűrők segítségével.

Megadhatsz árkategóriát, hogy a költségvetésednek megfelelő termékeket láss. Kiválaszthatod a termék állapotát (új, használt, felújított), a szállítási lehetőségeket (pl. ingyenes szállítás), és a helyszínt is, ha fontos, hogy honnan érkezik a termék.

Pro tipp: Használd a „Rendezés” opciót a találatok relevanciájának, árának vagy a legújabb hirdetéseknek megfelelően történő megjelenítéséhez. Így könnyebben megtalálod, amit keresel.

A legfontosabb: Ne felejtsd el a részletes szűrési lehetőségeket, mint például a termék specifikus tulajdonságait (méret, szín, márka). Ezekkel biztosíthatod, hogy pontosan azt kapod, amire vágysz.

A kulcsszavak finomhangolása is sokat segíthet. Ha túl sok találat van, adj meg pontosabb kulcsszavakat. Ha túl kevés, próbálkozz szinonimákkal.

Az eladók értékelése és a visszajelzések fontossága

Az eBay-en történő vásárlás során az egyik legfontosabb dolog az eladók értékelésének alapos áttekintése. Ezek az értékelések és a visszajelzések valós vásárlók tapasztalatait tükrözik, és segítenek eldönteni, hogy megbízható-e az adott eladó.

Nézd meg az eladó visszajelzési százalékát. Minél magasabb, annál nagyobb a valószínűsége, hogy pozitív tapasztalatod lesz. Olvasd el a korábbi vásárlók által írt véleményeket, különös figyelmet fordítva a negatív visszajelzésekre. A negatív visszajelzésekből sokat megtudhatsz arról, hogy milyen problémák merülhetnek fel az eladóval.

Az eladók értékelése és a visszajelzések alapos elemzése elengedhetetlen a biztonságos és sikeres eBay vásárláshoz.

Ne felejtsd el, hogy Te is adhatsz visszajelzést a vásárlásod után! Ez segít a többi vásárlónak tájékozódni, és az eladók is javíthatják szolgáltatásukat a visszajelzések alapján. Ha eladóként szeretnél sikeres lenni, törekedj a pozitív visszajelzésekre. A gyors válaszadás, a pontos termékleírások és a gondos csomagolás mind hozzájárulnak a jó értékelésekhez. A negatív visszajelzéseket pedig próbáld meg kezelni, és amennyiben jogos, kínálj megoldást a vevőnek.

Fontos: Az eBay rendszere automatikusan eltávolítja a nyilvánvalóan sértő vagy hamis visszajelzéseket, de a legtöbb esetben az eladók értékelése a vásárlók szubjektív véleményét tükrözi.

Licitek és azonnali vásárlás: Melyik a jobb választás?

A licitálás izgalmas, de azonnali vásárlás kényelmesebb.
A licitek izgalmas versenyt teremtenek, míg az azonnali vásárlás gyors megoldást kínál a vágyott termék megszerzésére.

Az eBay-en két fő vásárlási mód létezik: a licitálás és az azonnali vásárlás. A licitálás izgalmas lehet, hiszen olcsóbban juthatsz hozzá termékekhez, de időigényes és kockázatos is, mert könnyen lemaradhatsz a végén. Figyelj a lejárati időre és ne hagyd az utolsó pillanatra a licitálást!

Az azonnali vásárlás („Buy It Now”) kényelmesebb, hiszen azonnal megveheted a terméket a feltüntetett áron. Ideális, ha sürgősen szükséged van valamire, vagy ha nem akarsz licitálással bajlódni. Érdemes összehasonlítani az árakat más eladóknál is.

Melyik a jobb? Ez a te preferenciáidtól és a termék jellegétől függ. Ha türelmes vagy és jó árat szeretnél kifogni, a licitálás a te választásod. Ha gyorsan és biztosan szeretnél vásárolni, válaszd az azonnali vásárlást.

Eladáskor is érdemes mérlegelni. A licitálás akkor jó, ha nagy az érdeklődés a termék iránt, mert így felverheted az árat. Az azonnali vásárlás pedig akkor, ha fix áron szeretnél túladni a terméken, és nem akarsz a licitálással foglalkozni.

Fizetési módok az eBay-en: PayPal és egyéb lehetőségek

Az eBay-en történő sikeres vásárlás és eladás egyik kulcseleme a fizetési módok ismerete. A legelterjedtebb és legbiztonságosabb módszer továbbra is a PayPal. A PayPal használatával a vevő pénze az eBay-en keresztül jut el az eladóhoz, így védi mindkét felet a visszaélésektől.

Azonban a PayPal nem az egyetlen lehetőség! Az eBay folyamatosan bővíti a fizetési lehetőségeket, hogy minél kényelmesebb legyen a felhasználóknak. Egyre több eladó fogad el bankkártyás fizetést közvetlenül az eBay felületén. Ez azt jelenti, hogy a kártya adatait biztonságosan megadhatod az eBay-nek, és a tranzakció közvetlenül a bankodtól történik.

Fontos megjegyezni, hogy mindig ellenőrizd az eladó által kínált fizetési módokat a termékoldalon, mielőtt licitálnál vagy vásárolnál!

Egyes esetekben az eladók átutalást is elfogadnak, de ezt csak akkor ajánlott választani, ha megbízható az eladó. Kerüld a készpénzes fizetést vagy a nem nyomon követhető módszereket, mert ezek növelik a csalás kockázatát.

Mindig olvasd el az eBay vásárlóvédelmi irányelveit, hogy tisztában légy a jogaiddal, és tudd, milyen esetekben számíthatsz segítségre, ha probléma merül fel a fizetéssel kapcsolatban. Az eBay komolyan veszi a biztonságot, és mindent megtesz a felhasználók védelme érdekében.

Szállítási lehetőségek és költségek

Az eBay-en a szállítási lehetőségek és költségek kulcsfontosságúak a sikeres vásárláshoz és eladáshoz. Eladóként pontosan fel kell tüntetned a szállítási költségeket, hogy a vevők ne érjék meglepetések.

Vevőként pedig figyelmesen nézd meg a szállítási opciókat és árakat, mielőtt licitálsz vagy vásárolsz. Gyakran kínálnak az eladók többféle szállítási módot, például:

  • Normál postai küldemény
  • Elsőbbségi küldemény
  • Futárszolgálat (pl. GLS, DHL, FedEx)
  • Személyes átvétel

A szállítási költség függ a termék súlyától, méretétől és a célországtól is. Néhány eladó ingyenes szállítást kínál, ami vonzó lehet a vevők számára.

A szállítási költségek tisztázása elengedhetetlen a félreértések elkerülése érdekében, és hozzájárul a pozitív vásárlói élményhez.

Érdemes az eladóval egyeztetni a szállítási lehetőségekről, ha speciális igényeid vannak, például gyorsabb szállításra van szükséged, vagy biztosítást szeretnél kötni a csomagra.

Visszaküldési politika és a pénzvisszafizetési garancia

Az eBay-en való sikeres vásárlás és eladás kulcsa a visszaküldési politika és a pénzvisszafizetési garancia alapos ismerete. Ez a két dolog védi mind a vevőt, mind az eladót, és bizalmat épít a platformon.

Visszaküldési politika: Az eladó határozza meg a saját visszaküldési politikáját. Fontos vásárlás előtt ellenőrizni, hogy elfogad-e visszaküldést, és ha igen, milyen feltételekkel (pl. ki fizeti a visszaküldés költségét, mennyi idő van a visszaküldésre).

Az eBay pénzvisszafizetési garanciája akkor lép életbe, ha:

  • Nem kaptad meg a terméket.
  • A termék nem felel meg a leírásnak (pl. hibás, sérült, vagy nem az, amit rendeltél).

Az eBay pénzvisszafizetési garanciája az egyik legerősebb vásárlói védelmi eszköz, ezért érdemes mindig igénybe venni, ha probléma merül fel a vásárlással.

Ha problémád van a vásárlással, először vedd fel a kapcsolatot az eladóval. Sok esetben a problémát gyorsan és barátságosan meg lehet oldani. Ha az eladó nem segítőkész, vagy nem tudtok megegyezni, nyiss egy esetet az eBay-en a „Vásárlási előzmények” menüpont alatt. Az eBay kivizsgálja az esetet, és döntést hoz.

Eladóként fontos, hogy világos és korrekt visszaküldési politikát alakíts ki. Ez növeli a vásárlói bizalmat, és kevesebb problémát okoz a jövőben. Gondold át, hogy megéri-e elfogadni a visszaküldést, még akkor is, ha nem kötelező, mert ez pozitívan befolyásolhatja a visszajelzéseidet.

Vitarendezés az eBay-en: Hogyan oldjuk meg a problémákat?

Az eBay vitarendezés gyors és egyszerű folyamatot kínál.
Az eBay-en a viták 90%-át az automatikus megoldási folyamatok segítik rendezni, gyorsabbá téve a problémák kezelését.

Az eBay-en történő vásárlás vagy eladás során sajnos előfordulhatnak problémák. Ilyenkor jön képbe a vitarendezési folyamat. Első lépésként mindig próbálj meg közvetlenül kapcsolatba lépni a másik féllel, mielőtt hivatalos vitát nyitsz. Gyakran a probléma egyszerű kommunikációval megoldható.

Ha a közvetlen kapcsolatfelvétel nem vezet eredményre, akkor nyithatsz vitát az eBay felé. Ezt a „Vitaközpontban” teheted meg. Fontos, hogy a vitát a tranzakció lezárásától számított bizonyos időn belül kell megnyitnod, általában 30 napon belül. Ellenőrizd az eBay szabályzatát a pontos határidőkért!

A vita megnyitásakor részletesen írd le a problémát, és csatolj bizonyítékokat (pl. fényképeket, levelezést). Az eBay ezután közvetítőként lép fel, és igyekszik mindkét felet meghallgatva megoldást találni.

A legfontosabb: légy türelmes és kommunikálj tisztességesen a vitarendezés során. Az eBay célja, hogy mindkét fél számára elfogadható megoldás szülessen.

Az eBay döntése általában kötelező érvényű, bár bizonyos esetekben fellebbezhetsz. Ha a vita nem vezet eredményre, és PayPal-on keresztül fizettél, akkor a PayPal is kínál vitarendezési lehetőséget.

Tipp: Olvasd el az eBay „Pénzvisszafizetési garanciáját”, hogy tisztában légy a jogaiddal és kötelezettségeiddel. Ezzel elkerülheted a kellemetlenségeket, és sikeresebbé teheted az eBay-es vásárlásaidat és eladásaidat.

Eladás az eBay-en: Az első lépések

Az eBay-en történő eladás első lépése a regisztráció. Fontos, hogy valós adatokat adj meg, mert ezek alapján azonosítanak. A regisztráció után érdemes ellenőrizni a PayPal fiókodat is, hiszen a legtöbb vásárló ezen keresztül fizet.

Ezután gondold át, mit szeretnél eladni. Készíts jó minőségű fotókat a termékről, több szögből is. A képek legyenek élesek és jól megvilágítottak. Írj részletes leírást a termékről, beleértve az állapotát, méretét, és minden fontos információt. Minél pontosabb a leírás, annál kevesebb kérdés merül fel a vásárlókban, és annál elégedettebbek lesznek.

A sikeres eladás kulcsa a pontos és részletes termékleírás, valamint a jó minőségű fotók!

Állíts be egy versenyképes árat. Nézz utána, hogy hasonló termékek mennyiért mennek az eBay-en, és ehhez igazítsd a te áradat. Gondold át a szállítási költségeket is, és kalkuláld bele az árba, vagy külön tüntesd fel.

Végül, ne felejts el válaszolni a vásárlók kérdéseire gyorsan és udvariasan. A jó kommunikáció elengedhetetlen a pozitív visszajelzéshez, ami elengedhetetlen a jövőbeli sikeres eladásokhoz.

Termékleírás írása: Hogyan keltsük fel a vásárlók érdeklődését?

A termékleírás az egyik legfontosabb része az eBay eladásnak. Ez az, ami meggyőzi a potenciális vásárlót, hogy a te termékedet válassza a sok közül. Egy jó termékleírás nem csak a termék tulajdonságait sorolja fel, hanem érdeklődést kelt és válaszol a felmerülő kérdésekre.

Kezdd egy figyelemfelkeltő címmel! Használj kulcsszavakat, amikre a vásárlók keresnek. Például: „Ritka Retro Lego Űrhajó – Gyűjtői Darab – Kiváló Állapot”.

A leírásban részletezd a termék minden fontos tulajdonságát: méret, szín, állapot, anyag, funkciók. Ne hagyd ki a hiányosságokat sem! A becsületes leírás bizalmat épít.

A legfontosabb: Képzeld magad a vásárló helyébe! Milyen kérdések merülnének fel benned a termékkel kapcsolatban? Válaszolj ezekre a kérdésekre a leírásban!

Használj könnyen olvasható formátumot. Tagold a szöveget bekezdésekre, használj felsorolásokat, ha szükséges. Kerüld a hosszú, bonyolult mondatokat.

Emelj ki előnyöket! Ne csak azt írd le, hogy a termék mit tud, hanem azt is, hogy a vásárló hogyan profitálhat belőle. Például: „Ez a kabát melegen tart a leghidegebb téli napokon is.”

Javítsd a helyesírási hibákat! Egy hibás leírás kevésbé profi benyomást kelt.

Végül, ne felejtsd el a visszaküldési feltételeket és a szállítási információkat is feltüntetni!

Fotók készítése a termékekről: A vizuális megjelenés fontossága

A termékfotók minősége kritikus fontosságú az eBay-en való sikerhez. A vásárlók nem tudják fizikailag megvizsgálni a terméket, így a képek alapján döntenek. Győződj meg róla, hogy a fotók élesek, jól megvilágítottak és részletgazdagok.

Használj jó minőségű kamerát vagy okostelefont, és fotózz természetes fényben, ha lehetséges. Kerüld a sötét, homályos képeket, mert ezek elriaszthatják a potenciális vásárlókat. Mutasd be a terméket különböző szögekből, és készíts közeli képeket a fontos részletekről, például a márkajelzésről, a varrásról vagy a sérülésekről.

A jó minőségű termékfotók növelik az eladási esélyeidet, és segítenek abban, hogy a terméked kitűnjön a tömegből.

Fontos, hogy a fotók valósághűen tükrözzék a termék állapotát. Ha van rajta valamilyen hiba vagy sérülés, azt is mutasd meg a képeken. Ez növeli a bizalmat a vásárlókban, és elkerülheted a későbbi reklamációkat.

A termékfotók háttere legyen egyszerű és letisztult, hogy a termék kerüljön a középpontba. Kerüld a zavaró elemeket, amelyek elvonhatják a figyelmet. Ne feledd, a vizuális megjelenés kulcsfontosságú a sikeres eBay eladáshoz!

Árazási stratégia: Hogyan határozzuk meg a megfelelő árat?

Árazási stratégia: a versenytársak árai kulcsfontosságúak.
Az eBay-en az árak dinamikusan változnak, ezért érdemes folyamatosan figyelni a konkurenciát és a piaci trendeket.

A megfelelő ár meghatározása kulcsfontosságú az eBay-en való sikerhez. Túl magas ár esetén senki sem fogja megvenni a terméked, míg túl alacsony ár esetén pénzt veszíthetsz.

Kezdd azzal, hogy kutatást végzel! Nézd meg, hogy hasonló termékek mennyiért keltek el a múltban az eBay-en. Használd az eBay „Eladott termékek” szűrőjét. Ez megmutatja, hogy mennyiért mentek el a hasonló termékek az elmúlt 90 napban.

Figyelembe kell venned a termék állapotát is. Egy új termék magasabb áron adható el, mint egy használt, de jó állapotú termék. A ritkaság is befolyásolja az árat. Minél ritkább valami, annál többet kérhetsz érte.

A legfontosabb, hogy reális árat határozz meg, ami versenyképes a piacon, de mégis lehetővé teszi, hogy nyereséget termelj.

Gondolj a szállítási költségekre is. Beleépítheted a szállítási költséget a termék árába, vagy külön felszámíthatod. Ha külön felszámítod, akkor ügyelj arra, hogy a szállítási költség versenyképes legyen más eladókhoz képest.

Ne félj kísérletezni! Ha nem kapkodnak a termékedért, próbáld meg csökkenteni az árat. Ha viszont gyorsan elkel, akkor emelheted az árat a következő alkalommal.

Szállítási beállítások: Költségek, idő és csomagolás

A szállítási beállítások kulcsfontosságúak a sikeres eBay eladáshoz. A vevők nagy figyelmet fordítanak a szállítási költségekre és az várható szállítási időre. Pontos és versenyképes szállítási díjak megadásával növelheted az eladásaid számát.

Szállítási költségek: Tudd, mennyibe kerül a csomagolás és a feladás! Mérlegeld a terméket csomagolással együtt, és mérd le a méretét. Használd a Magyar Posta, GLS, DPD vagy más futárszolgálatok díjkalkulátorait, hogy pontos árat adj meg. Fontold meg a „ingyenes szállítás” opciót is, ha belefér a költségvetésedbe. Ez vonzó lehet a vevők számára.

Szállítási idő: Reálisan határozd meg a szállítási időt. Ne ígérj olyat, amit nem tudsz tartani! Vedd figyelembe a csomagolásra fordított időt is. Ha például hétvégén nem tudsz csomagot feladni, jelezd ezt a hirdetésben.

Csomagolás: A megfelelő csomagolás elengedhetetlen a termék épségének megőrzéséhez. Használj buborékfóliát, hungarocellt vagy más védőanyagot. A sérült termék miatti reklamációk elkerülése érdekében fektess hangsúlyt a gondos csomagolásra.

A pontosan megadott szállítási költség és a reális szállítási idő növeli a vevők bizalmát, ami több eladáshoz vezet.

Szállítási lehetőségek: Kínálj többféle szállítási lehetőséget (pl. házhozszállítás, csomagautomata). Ez növelheti a vevők elégedettségét.

Nemzetközi szállítás: Ha nemzetközi szállításban gondolkodsz, tájékozódj a vámszabályokról és a szállítási költségekről. Fontold meg, hogy mely országokba szállítasz, és állítsd be a megfelelő szállítási díjakat.

Az aukciók indítása: Tippek a sikeres licitharcokhoz

Az aukciók izgalmas lehetőséget kínálnak, hogy a lehető legjobb árat érje el a terméke. A siker kulcsa a jól átgondolt stratégia. Kezdje azzal, hogy kutatást végez a hasonló termékek árairól az eBay-en. Ez segít reális kiindulási árat meghatározni.

A kiindulási ár fontos tényező. Túl alacsony ár esetén keveset kereshet, míg a túl magas ár elriaszthatja a potenciális vásárlókat. Fontolja meg a „no reserve” (nincs minimálár) aukciót, hogy felkeltse a figyelmet, de csak akkor, ha biztos benne, hogy a termék legalább egy minimális összeget megér.

A licitharcok felpörgetéséhez fontos a jó minőségű fotók használata. Több szögből, jó megvilágításban készítsen képeket, amelyek részletesen bemutatják a terméket. A leírás legyen részletes és pontos, ne hagyjon ki semmilyen fontos információt, beleértve az esetleges hibákat is.

A licitharcok sikere nagymértékben függ attól, hogy az aukció a megfelelő időben ér véget. A vasárnap esti órák általában a legforgalmasabbak, amikor sokan online vannak.

Fontos a gyors válaszadás a kérdésekre. A vevők értékelik a gyors és segítőkész kommunikációt. Ez növeli a bizalmat és a valószínűségét, hogy licitálni fognak.

Végül, ne feledje, hogy a jó értékelések kulcsfontosságúak az eBay-en. Minden tranzakciót kezeljen professzionálisan, és törekedjen a pozitív visszajelzésekre. Ez hosszú távon megtérül.

Az azonnali vásárlás előnyei és hátrányai

Az „Azonnali vásárlás” (Buy It Now) opció az eBay-en lehetőséget ad arra, hogy azonnal megvásároljunk egy terméket, anélkül, hogy licitálnánk. Ennek előnye, hogy biztosan megkapjuk a terméket, ha a hirdetés még aktív. Nem kell figyelni a licitálási időszak végét, és nem kell aggódni, hogy valaki más felüllicitál minket.

Azonban hátrányai is vannak. Gyakran az „Azonnali vásárlás” ár magasabb, mint amennyiért a termék végül elkelne egy aukción. Lehet, hogy többet fizetünk a termékért, mint amennyit feltétlenül szükséges lenne. Fontos tehát összehasonlítani az árakat más eladóknál, és megfontolni, hogy megéri-e a kényelem a magasabb árat.

Az „Azonnali vásárlás” a legkényelmesebb, ha sürgősen szükségünk van a termékre, vagy ha nem akarunk bajlódni a licitálással, de mindig érdemes mérlegelni az árat is.

Eladóként az „Azonnali vásárlás” opcióval gyorsabban eladhatjuk a termékünket, és elkerülhetjük a licitálás bizonytalanságát. Azonban, ha a termékünk népszerű, egy aukcióval magasabb árat érhetünk el.

Az eladott termékek kezelése: Csomagolás és postázás

A megfelelő csomagolás növeli az ügyfélelégedettséget.
A csomagolás minősége befolyásolja a vásárlói elégedettséget, így érdemes gondosan választani a megfelelő anyagokat.

Gratulálunk, elkelt a terméked! Most jön a lényeg: a csomagolás és a postázás. Ez a lépés kulcsfontosságú a vevő elégedettségéhez és a pozitív visszajelzéshez. Ne feledd, a vevő nemcsak a terméket, hanem a teljes vásárlási élményt értékeli.

Először is, a csomagolás legyen gondos! Használj megfelelő méretű dobozt, hogy a termék ne mozogjon benne. Tömítőanyagként használhatsz buborékfóliát, újságpapírt vagy speciális csomagolóanyagot. Ügyelj arra, hogy a termék biztonságosan legyen rögzítve, különösen törékeny áruk esetén.

A postázás során válaszd a legmegfelelőbb szolgáltatót és szállítási módot. Nézd meg a különböző lehetőségeket (pl. Magyar Posta, futárszolgálatok) és hasonlítsd össze az árakat és a szállítási időt. A vevővel egyeztetve választhatjátok a legideálisabb megoldást. Fontos, hogy a csomagot nyomon követhetően add fel, így mindketten láthatjátok, hol tart a szállítás.

A gyors és gondos szállítás növeli a vevő elégedettségét és esélyét a pozitív visszajelzésre!

Ne felejtsd el a csomagba mellékelni a számlát vagy egy köszönőlevelet, ezzel is személyesebbé teheted a vásárlási élményt.

Végül, mindig tájékoztasd a vevőt a csomag feladásáról és a nyomkövetési számról. Ezzel elkerülheted a felesleges kérdéseket és biztosíthatod a zökkenőmentes tranzakciót.

Kommunikáció a vásárlókkal: Gyors és udvarias válaszok

A sikeres eBay eladás egyik kulcsa a hatékony kommunikáció. A vásárlók kérdéseire adott gyors és udvarias válaszok bizalmat építenek és növelik az eladás esélyét. Ne feledje, a potenciális vásárlók valószínűleg több eladót is megkeresnek, így a gyorsaság döntő lehet.

Érdemes naponta többször ellenőrizni az eBay fiókját, hogy ne maradjon le egyetlen kérdésről sem. A kérdésekre való válaszoláskor tartsa szem előtt a következőket:

  • Legyen udvarias és segítőkész.
  • Válaszoljon a kérdésre pontosan és részletesen.
  • Használjon helyesírási ellenőrzőt a hibák elkerülése érdekében.
  • Ne felejtsen el köszönni a kérdést.

A gyors válaszok nem csak az eladás esélyét növelik, hanem pozitív visszajelzést is eredményezhetnek, ami hosszú távon javítja az eladói hírnevét.

Ha valamilyen oknál fogva nem tud azonnal válaszolni, jelezze a vásárlónak, hogy hamarosan jelentkezni fog. A késleltetett válaszok negatív benyomást kelthetnek, ezért törekedjen a minél gyorsabb reagálásra.

Ne féljen proaktív lenni! Ha úgy gondolja, hogy a termékleírás nem elég részletes, vagy a vásárló valami fontosat kihagyott, nyugodtan tegyen fel kiegészítő kérdéseket.

Visszajelzés adása és fogadása: A jó hírnév építése

Az eBay-en a visszajelzés rendkívül fontos a sikeres vásárláshoz és eladáshoz. Ez a Te digitális jó hírneved, ami befolyásolja, hogy mások mennyire bíznak meg Benned. Minden tranzakció után lehetőséged van visszajelzést adni a partnerednek, és Te is kapsz visszajelzéseket.

A visszajelzés lehet pozitív, negatív vagy semleges. Legyél mindig őszinte és pontos, de kerüld a sértő vagy trágár nyelvezetet. Írd le röviden a tapasztalataidat a tranzakcióval kapcsolatban: gyors volt a szállítás, a termék megfelelt a leírásnak, stb.

A pozitív visszajelzések növelik a bizalmat, míg a negatív visszajelzések ronthatják a megítélésedet.

Fontos, hogy a kapott negatív visszajelzésekre reagálj. Vedd fel a kapcsolatot a vásárlóval/eladóval, próbáld meg megoldani a problémát, és kérd meg, hogy módosítsa a visszajelzést, ha elégedett a megoldással. A proaktív hozzáállás sokat javíthat a hírneveden.

Ne feledd, a jó hírnév építése időt és odafigyelést igényel, de hosszú távon megtérül az eBay-en!

Az eBay szabályzata: Mit szabad és mit nem?

Az eBay szabályzata a sikeres és biztonságos vásárlás és eladás alapja. Mielőtt bármibe is belekezdenél, szánj időt a szabályzatok alapos áttanulmányozására. Ez elkerülhetetlen a kellemetlenségek és a fiókod felfüggesztésének elkerülése érdekében.

Mi tilos az eBay-en? Például tilos hamisított termékeket árulni, és szigorúan tilos illegális tevékenységet folytatni. A tiltott termékek listája igen hosszú, ezért érdemes mindig ellenőrizni, hogy amit árulni szeretnél, az engedélyezett-e.

  • Hamisítványok: Szigorúan tilos a hamis márkatermékek árusítása.
  • Illegális termékek: Fegyverek, kábítószerek és más illegális termékek árusítása azonnali felfüggesztést von maga után.
  • Sértő tartalmak: Gyűlöletkeltő vagy rasszista tartalmak közzététele tilos.

A vásárlóként is fontos ismerni a szabályokat. Például, a termékleírás pontos elolvasása elengedhetetlen, mielőtt licitálnál vagy megvennél valamit. Ha problémád van, először mindig vedd fel a kapcsolatot az eladóval.

Az eBay nagyon komolyan veszi a szabályzatainak betartását. A megsértésük a fiókod felfüggesztéséhez vezethet, ami megakadályozza a jövőbeni vásárlást és eladást.

Ne feledd, az eBay egy közösség, és a szabályok betartása mindenki érdeke. A tisztességes és etikus viselkedés kulcsfontosságú a sikeres eBay karrierhez.

Az eBay Seller Hub használata: Az eladások nyomon követése

Az eBay Seller Hub segít az eladások hatékony kezelésében.
Az eBay Seller Hub lehetővé teszi az eladók számára, hogy valós időben nyomon követhessék eladásaik teljesítményét.

Az eBay Seller Hub a központja mindennek, ami az eladással kapcsolatos. Itt követheted nyomon az eladásaidat, kezelheted a készletedet és elemezheted a teljesítményedet. A legfontosabb, hogy valós idejű adatokat láthatsz a forgalmadról, így azonnal reagálhatsz a változásokra.

A „Teljesítmény” fül alatt találod a legfontosabb mutatókat: az eladott termékek számát, a bevételt és a konverziós arányt. Ezek alapján láthatod, mely termékek teljesítenek jól és melyek szorulnak fejlesztésre.

Ne feledkezz meg a „Rendelések” részről sem! Itt láthatod a függőben lévő, a fizetett és a kiszállított rendeléseket. Fontos, hogy gyorsan és pontosan kezeld a rendeléseket, mert ez közvetlenül befolyásolja az értékeléseidet.

A Seller Hub segítségével hatékonyan optimalizálhatod az eladásaidat, javíthatod a vevői elégedettséget és növelheted a profitodat.

Használd a Seller Hub analitikai eszközeit! Elemezd az adatokat, kísérletezz különböző stratégiákkal és folyamatosan finomítsd az eladási módszereidet. A siker kulcsa a folyamatos tanulás és alkalmazkodás!

Az eBay hirdetési lehetőségei: Hogyan növeljük az eladásokat?

Az eBay hirdetési lehetőségeinek kihasználása kulcsfontosságú az eladások növeléséhez. A platform számos eszközt kínál, amelyekkel termékeinket láthatóbbá tehetjük a potenciális vevők számára.

Az egyik legfontosabb a kiemelt hirdetések használata. Ezek a hirdetések a keresési eredmények elején jelennek meg, így nagyobb eséllyel kattintanak rájuk a vásárlók. Fontos, hogy a megfelelő kulcsszavakat válasszuk ki a hirdetéseinkhez, hogy a célközönségünk megtalálja azokat.

Érdemes kihasználni az eBay által kínált promóciós lehetőségeket is. Időszakos akciók, kuponok és ingyenes szállítás mind vonzóbbá tehetik a termékeinket a vásárlók számára.

A sikeres eladás érdekében elengedhetetlen, hogy folyamatosan optimalizáljuk a hirdetéseinket, figyelemmel kísérjük a statisztikákat és alkalmazkodjunk a piaci változásokhoz.

Ne feledkezzünk meg a pozitív visszajelzések fontosságáról sem. A jó értékelések növelik a bizalmat és ösztönzik a vásárlókat a vásárlásra. Kérjük meg a vásárlókat, hogy értékeljék a termékeinket és a szolgáltatásunkat.

Végül, de nem utolsó sorban, figyeljünk oda a minőségi termékfotókra és a részletes termékleírásokra. Egy jó fotó és egy informatív leírás meggyőzőbbé teszi a vásárlót, hogy a mi termékünket válassza.

Nemzetközi eladás az eBay-en: Mire figyeljünk?

A nemzetközi eladás az eBay-en jelentősen megnövelheti a potenciális vásárlók körét, de néhány fontos dologra oda kell figyelni.

  • Szállítási költségek: Kalkuláld ki pontosan a szállítási költségeket a különböző országokba. Használj szállítási kalkulátorokat, és ne felejtsd el a csomagolás költségét sem beleszámolni!
  • Vám és adók: A vásárló országában felmerülő vám és adók a vevőt terhelik, de elengedhetetlen, hogy ezt egyértelműen feltüntesd a termékleírásban.
  • Nyelvi akadályok: A termékleírást fordítsd le a célország nyelvén, vagy legalább angolul is add meg. A jó fordítás növeli az eladás esélyét.
  • Fizetési módok: Győződj meg arról, hogy a vevők a célországukban elterjedt fizetési módokkal is tudnak fizetni. A PayPal általában jó megoldás, de érdemes más lehetőségeket is felkínálni.
  • Visszaküldési politika: Világosan definiáld a visszaküldési feltételeket nemzetközi szállítás esetén. A visszaküldés költségeit kinek kell állnia?

A legfontosabb, hogy legyél átlátható és pontos a termékleírásban, a szállítási feltételekben és a fizetési lehetőségekben. Így elkerülheted a későbbi félreértéseket és problémákat.

Ne feledd, a jó kommunikáció kulcsfontosságú a sikeres nemzetközi eladáshoz. Válaszolj gyorsan és készségesen a vevők kérdéseire.

Az eBay mobilalkalmazás használata

Az eBay mobilalkalmazása elengedhetetlen eszköz a sikeres vásárláshoz és eladáshoz. Letöltheted iOS-re és Androidra is, és szinte minden funkció elérhető benne, ami a weboldalon is.

Használd az alkalmazást termékek böngészésére, árak összehasonlítására és azonnali ajánlatok megtételére. Az értesítések segítségével sosem maradsz le a fontos információkról, mint például licitek végéről vagy új üzenetekről.

Az alkalmazás lehetővé teszi a termékek fotózását és feltöltését közvetlenül a telefonodról, így a terméklistázás is sokkal gyorsabb és kényelmesebb.

Az eladók számára a mobilalkalmazás különösen hasznos a rendelések kezelésére, a vevőkkel való kommunikációra és a szállítási címkék nyomtatására útközben is.

Ne felejtsd el beállítani az értesítéseket, hogy mindig naprakész legyél a licitekkel és a rendelésekkel kapcsolatban!

Gyakori hibák, amiket el kell kerülni vásárláskor és eladáskor

Ellenőrizzük a termék értékeléseit vásárlás előtt!
Sok eladó figyelmen kívül hagyja a részletes termékleírást, ami csökkenti a vásárlói bizalmat és az eladás esélyét.

Sokak számára az eBay egy nagyszerű hely a vásárlásra és eladásra, de könnyen hibázhatunk, ha nem figyelünk oda. Vásárláskor a leggyakoribb hiba az alapos tájékozódás hiánya. Nézzük meg alaposan az eladó értékeléseit, és olvassuk el figyelmesen a termékleírást. Ne vásároljunk impulzívan! Győződjünk meg róla, hogy a termék valóban megfelel az igényeinknek.

Eladáskor pedig a legfőbb probléma a pontatlan termékleírás. Ne hallgassuk el a termék hibáit, mert ez negatív értékeléshez vezethet. Töltsünk fel jó minőségű, éles képeket, amik a termék minden oldalát bemutatják. Írjuk le a termék pontos méreteit, súlyát és állapotát.

A legjobb stratégia, ha őszinték és átláthatóak vagyunk mind vásárlóként, mind eladóként.

További gyakori hiba, hogy nem figyelünk oda a szállítási költségekre. Vásárláskor ellenőrizzük, hogy a szállítási díj elfogadható-e. Eladáskor pedig kalkuláljuk bele a szállítási költségeket a termék árába, vagy adjunk meg reális szállítási díjat.

Ne feledkezzünk meg a kommunikációról sem! Ha kérdésünk van vásárlás előtt, tegyük fel az eladónak. Eladóként pedig válaszoljunk minél gyorsabban és pontosabban a vásárlói kérdésekre. A jó kommunikáció mindkét fél számára elengedhetetlen a sikeres eBay tranzakcióhoz.

Speciális termékek eladása az eBay-en: Ruházat, elektronika, gyűjtemények

Speciális termékek eladásakor az eBay-en a siker kulcsa a részletes leírás és a minőségi fotók. Ruházat esetén pontosan add meg a méretet, anyagösszetételt és a termék állapotát. Készíts képeket különböző szögekből, és mutasd be a hibákat, ha vannak.

Elektronikai cikkeknél a specifikációk pontos feltüntetése elengedhetetlen. Írd le a készülék típusát, modelljét, a tartozékokat, és teszteld le, hogy megfelelően működik-e. A garancia megléte is növelheti az eladás esélyét.

Gyűjtemények eladásakor a ritkaság, a kor, és az állapot a legfontosabb szempontok. Professzionális fotókkal mutasd be a tárgyakat, és adj meg minden releváns információt a történetükről. Érdemes lehet szakértői véleményt is kérni, ha értékes darabokról van szó.

A speciális termékeknél a bizalom kiépítése kulcsfontosságú. Válaszolj gyorsan a kérdésekre, és légy őszinte a termék állapotával kapcsolatban.

Fontos, hogy a szállítási költségeket pontosan add meg, és gondoskodj a biztonságos csomagolásról. A pozitív visszajelzések növelik a vevők bizalmát, ezért törekedj a kiváló ügyfélszolgálatra.

Az eBay SEO: Hogyan kerüljünk előrébb a találati listán?

Az eBay-en való eladás sikere nagymértékben függ attól, hogy termékeink mennyire jól szerepelnek a keresési találatok között. A jó eBay SEO (keresőoptimalizálás) kulcsfontosságú. Először is, használjon releváns kulcsszavakat a termék címében és leírásában. Gondoljon arra, hogy a vevők milyen szavakkal keresnének az Ön termékére.

Másodszor, töltse ki a termék összes attribútumát! Minél több információt ad meg, annál nagyobb az esélye, hogy az eBay algoritmusa megfelelőnek találja a termékét egy adott keresésre. Például méret, szín, anyag stb.

A legfontosabb: Tökéletesítse a termék címeit és leírásait az eBay keresőjéhez!

Harmadszor, ne feledkezzen meg a képekről! Jó minőségű, éles képek elengedhetetlenek, és az eBay előnyben részesíti azokat a hirdetéseket, amelyek több képet tartalmaznak. Végül, vegye figyelembe az eBay által kínált promóciós lehetőségeket is. Ezek segíthetnek abban, hogy termékei előkelőbb helyen jelenjenek meg a találati listán.

Az eBay eladói díjak és költségek

Az eBay-en történő eladás során fontos tisztában lenni a felmerülő költségekkel. Ezek alapvetően két fő csoportba sorolhatók: beszúrási díjak (listing fees) és végleges eladási jutalékok (final value fees).

A beszúrási díj a termék listázásáért fizetendő összeg, ami függ a termék kategóriájától, az árverés időtartamától, és a kiválasztott extra funkcióktól (pl. kiemelés, vastag betűk). Bizonyos esetekben, havi előfizetéssel rendelkezőknek, vagy promóciók keretében ingyenes listázási lehetőség is elérhető.

A végleges eladási jutalék a termék eladási árának egy százaléka, plusz egy fix összeg. Ez a jutalék az eBay bevételének fő forrása, és a százalékos arány kategóriánként változhat. Mindig ellenőrizze az aktuális díjtáblázatot az eBay weboldalán, mielőtt terméket hirdetne!

A jutalékot az eladási árra, valamint a szállítási költségre is felszámítják, ezért fontos ezt is figyelembe venni az árazás során.

Érdemes kalkulátort használni az eBay-en, hogy pontosan kiszámíthassa a várható költségeket, és így elkerülje a kellemetlen meglepetéseket. Ne feledje, a sikeres eladás kulcsa a megfelelő árazás, amihez a költségek ismerete elengedhetetlen.

Az eBay Plus program: Előnyök a vásárlók és eladók számára

Az eBay Plus tagok ingyenes szállítást élvezhetnek vásárláskor.
Az eBay Plus tagjai ingyenes szállítást és gyorsabb kiszállítást élveznek, így a vásárlás még kényelmesebb!

Az eBay Plus egy prémium szolgáltatás, amely extra előnyöket kínál mind a vásárlóknak, mind az eladóknak. Vásárlóként gyorsabb szállítást, ingyenes visszaküldést és exkluzív ajánlatokat élvezhetsz, ami növeli a vásárlási élményed biztonságát és kényelmét. Az eBay Plus tagok elsőbbséget élveznek az ügyfélszolgálatnál is.

Eladóként az eBay Plus tagság kiemelt láthatóságot biztosít a hirdetéseidnek, ami több megtekintést és potenciálisan magasabb eladásokat eredményez. Emellett, a Plus jelzés növeli a vevők bizalmát, hiszen garantálja a magas minőségű szolgáltatást és a megbízhatóságot.

Az eBay Plus programmal az eladók magasabb eladási jutalékot kaphatnak, míg a vásárlók megbízhatóbb és gyorsabb szolgáltatást élvezhetnek.

Fontos megjegyezni, hogy az eBay Plus program nem minden termékre és nem minden eladóra érhető el. Érdemes tájékozódni az eBay hivatalos oldalán a részvétel feltételeiről és a programmal járó díjakról.

Az eBay vállalkozásként: Hogyan építsünk sikeres online boltot?

Az eBay nem csupán egy hely a használt holmik eladására; komoly vállalkozás is építhető rá. A sikeres online bolt felépítése tervezést és stratégiát igényel. Először is, találjuk meg a piaci rést. Miben vagyunk jók? Milyen termékek iránt van kereslet, de kevés a kínálat?

A termékkínálat kialakítása után a következő lépés a professzionális termékfotók készítése és a részletes, pontos leírások megírása. Ne feledjük, a vevő csak a leírás és a képek alapján dönt, ezért legyünk alaposak! A jó minőségű képek és a pontos leírások növelik az eladás esélyét.

Fontos a versenyképes árképzés is. Nézzük meg, a konkurencia mennyiért árulja a hasonló termékeket, és állítsuk be úgy az árat, hogy vonzó legyen a vásárló számára, de nekünk is megérje. A visszajelzések kulcsfontosságúak az eBay-en. Törekedjünk a pozitív visszajelzésekre, mert ezek növelik a bizalmat a boltunk iránt.

A hosszú távú siker érdekében építsünk ki egy erős márkát. Legyen egyedi a boltunk neve, a logónk és a termékeink csomagolása.

Ne hanyagoljuk el az ügyfélszolgálatot sem. Válaszoljunk gyorsan és udvariasan a kérdésekre, és próbáljuk meg megoldani a problémákat, ha felmerülnek. A jó ügyfélszolgálat hosszú távon kifizetődik.

Végül, de nem utolsósorban, használjuk ki az eBay által kínált marketing eszközöket. Hirdessük a termékeinket, használjuk a promóciós ajánlatokat, és vegyünk részt az eBay programjaiban. Ezek segítenek növelni a boltunk láthatóságát és az eladásokat.

Share This Article
Leave a comment